torsdag 25 september 2008

Du måste vara blind

Nej, jag lyckas då aldrig genomföra mina projekt, eller idéer som skulle bli projekt. Det svider lite och så, för jag önskade att det skulle gå. Men nej, världen vill spela sitt helvetesspel med mig. Aja, det är höst. Ett tag var jag glad. Fast den glädjen borde komma nu, när löven ändrar färg och det är Kulturnatt i helgen. Men nej, jag känner mig tom, seg och orkar ingenting mer. Det är håkan konsert snart också, men jag tror inte riktigt att jag förstår, det är inte som tidigare år. Usch usch, säger jag. Men jag hoppas att helgen ger mig lite energi, så jag kan längta, som små barn väntar på Tomten.

Aja, lyssna på den här låten. Eller inte låten, utan mera avslutet, talet. Jag älskar det. Göteborska är fint. Finare än livet. http://www.actionext.com/names_h/hakan_hellstrom_lyrics/en_van_med_bil.html

Inga kommentarer: